Wybierz akwen
Data startu
Długość rejsu
Wiek jednostki
od 0 do10 lat
Długość jednostki
od 2 do 10 ft
od 2 do 10 m
Liczba koi
od 2 do 10
Liczba kabin
od 2 do 10
Liczba toalet
od 2 do 10
Typ jednostki
Dowolny
Model jednostki
Cena w EUR

Roaming i numery kierunkowe, czyli jak nie zwariować za granicą.

Roaming i numery kierunkowe, czyli jak nie zwariować za granicą. Próbujesz dodzwonić się do znajomego przebywającego za granicą i nagle słyszysz zdanie: ,,nie ma takiego numeru”. Jesteś pewny, że wpisałeś dobry numer? Jeśli tak, to problem może być tylko jeden, czyli brak numeru kierunkowego. Dlatego dzisiaj przychodzimy do Was z wpisem, który pomoże Wam nie zwariować w świecie numerów. Zapraszamy do czytania.

Co to jest roaming i jak z niego korzystać?

Zacznijmy od początku, czyli od roamingu. W państwach członkowskich Unii możemy korzystać z roamingu bez dodatkowych opłat. Jednakże ,,nie wszystko złoto co się świeci”, dlatego pamiętajmy, że nie zawsze na terytorium zależnym lub wyspie danego kraju możemy korzystać z Internetu na takich samych zasadach jak w Unii. Dania jest członkiem Unii, ale Grenlandia i Wyspy Owcze (terytoria zależne Danii) już członkami Unii nie są. Ponadto koniecznie musimy pamiętać o wyłączaniu Internetu, gdy przejeżdżamy przez kraj, który nie należy do Unii lub o wykupieniu dodatkowego abonamentu z Internetem. Przykładowo, kiedy jedziesz samochodem do Grecji, przejeżdżając przez Serbię musisz pamiętać o wyłączeniu Internetu, inaczej operator naliczy Ci dodatkowe opłaty.

Roaming - numery kierunkowe

A co z numerami kierunkowymi, po co właściwie one są? Już przychodzimy z wyjaśnieniem, numery kierunkowe to wyróżniki państw, dzięki którym połączenia telefoniczne są kierowane do właściwego miejsca na ziemi. Międzynarodowa organizacja ITU przydziela państwom specjalne numery (kody kraju), które musimy wpisać przed numerem właściwym, dzwoniąc do osoby przebywającej za granicą. Przykładowo, aby połączyć się z zagranicy z Polską (która ma kod 48), w telefonie trzeba wpisać 0048 lub +48. Mamy już numer kierunkowy, wpisujemy i dalej nie możemy się dodzwonić? Omówmy sobie taką sytuację na przykładzie Włoch, (co ciekawe we Włoszech mogą być różne długości numerów telefonów), żeby dodzwonić się do Włoch na telefon stacjonarny, musimy wybrać + 39 06, a dzwoniąc na telefon komórkowy, pomijamy 0. Do 2001 r. pierwsze „0” było częścią każdego numeru telefonu komórkowego, ale skrócono prefiksy numerów telefonów komórkowych. Zaciekawieni tematem przeprowadziliśmy dla Was test, dzwoniąc na telefony stacjonarne i komórkowe w różnych krajach. We wszystkich krajach do, których dzwoniliśmy (m.in. Chorwacja, Grecja, Francja, Turcja) nie musimy dopisywać ,,0”.

Lista numerów kierunkowych

A teraz to na co wszyscy czekaliśmy, czyli mini ściąga numerów kierunkowych w regionach, w których czarterujemy jachty.

  • Amerykańskie Wyspy Dziewicze + 1 340
  • Azory + 351
  • Australia + 61
  • Bahamy + 1 242
  • Baleary + 34 971
  • Belgia + 32
  • Belize + 501
  • Brazylia + 55
  • Brytyjskie Wyspy Dziewicze + 1 284
  • Chorwacja + 385
  • Cypr + 357
  • Czarnogóra +382
  • Dania + 45
  • Estonia + 372
  • Finlandia + 358
  • Francja + 33
  • Gwadelupa + 590
  • Grecja + 30
  • Grenada + 1 473
  • Grenadyny + 1
  • Hiszpania + 34
  • Holandia + 31
  • Islandia + 354
  • Irlandia + 533
  • Kanada + 1
  • Korsyka + 33
  • Kuba + 53
  • Litwa + 370
  • Malta + 356
  • Martynika + 596
  • Meksyk + 52
  • Nowa Kaledonia + 687
  • Nowa Zelandia + 64
  • Niemcy + 49
  • Norwegia + 47
  • Oman + 968
  • Polinezja Francuska + 689
  • Portugalia + 351
  • Saint Martin + 590
  • Saint Lucia + 1 758
  • Seszele + 248
  • Słowenia + 386
  • Sycylia + 39
  • Stany Zjednoczone Ameryki + 1
  • Szkocja + 44
  • Szwecja + 46
  • Tajlandia + 66
  • Tonga + 676
  • Turcja + 90
  • Węgry + 36
  • Wielka Brytania + 44
  • Wyspy Kanaryjskie + 34
  • Wyspy Zielonego Przylądka + 238
  • Włochy + 39

Najnowsze porady żeglarskie Charter Navigatora

Ekologiczne żeglowanie - jak minimalizować ślad ekologiczny podczas czarteru jachtu?

Czy ekologiczne żeglowanie jest możliwe? Co możesz zrobić, by twój następny rejs był jak najbardziej przyjazny dla natury? Jak się okazuje, wcale nie jest to takie skomplikowane – a spędzając wakacje pod żaglami, możesz z łatwością zadbać o dobro przyrody. Jak tego dokonać?...

Jak się przygotować do rejsu? Co zabrać na jacht?

Zastanawiasz się, co zabrać na rejs morski? Jakie rzeczy będą ci niezbędne na i pod pokładem? Do czego je spakować – i dlaczego „opakowanie” jest takie ważne? Tyle pytań, tak mało odpowiedzi... I dlatego świetnie, że czytasz ten tekst! Znajdziesz w nim praktyczne porady i...

Awaria jachtu podczas czarteru – co robić?

Jak się zachować, jeśli przydarzy ci się awaria jachtu podczas czarteru? Kogo należy powiadomić o tym fakcie, o czym pamiętać, a przede wszystkim – co zrobić, by zminimalizować finansowe konsekwencje tego przykrego zdarzenia? Jeżeli chcesz poznać odpowiedzi na wszystkie te pytania,...

Jedzenie na jachcie - co jeść podczas rejsu?

Głodny żeglarz to kiepski żeglarz – i dlatego właśnie kuk jest dla załogi równie ważny jak kapitan (ale nie mówcie mu o tym). A zatem - jak powinna być zorganizowana kuchnia na jachcie? Jakie jedzenie warto zabrać w rejs, by się nie zepsuło, a przy tym było smaczne, zdrowe i...

Zwrot jachtu po czarterze - procedura zdania jachtu „check-out

Nawet najwytrwalszy wilk morski musi kiedyś zejść na ląd i wrócić do domu – a to zwykle oznacza konieczność zwrotu jachtu armatorowi oraz zmierzenie się z procedurą „check-out”. Co zrobić, by przebiegła ona bezboleśnie, a co najważniejsze — bezkosztowo? Na jakie elementy...

Raty za czarter – jak je rozłożyć?

Zwyczajem jest, że płatności za czarter jachtu podzielone są na raty. Nie jest jednak powiedziane, jaki ma być ich rozkład: 50 na 50? 30 na 70? A co, jeśli ktoś nalega, by od razu zapłacić mu całość, oferując w zamian atrakcyjne upusty? Która z opcji jest najlepsza dla...

NASZE MARKI